< Zpět

IYENGAR JÓGA

ČTVRTEK 18:15-19:15

NEDĚLE 16:45-17:45

LEKTORKA:  Pavlína Pořízková 776 611 164

Iyengar jóga klade důraz na detail a precizní provedení jednotlivých pozic (asán) a dechové cvičení (pranájáma). Cvičení je založeno na sekvencích, které mají určitou logiku a student se během průpravných počátečních pozic postupně dostává až do úplného nastavení požadované pozice za použití pomůcek, pokud je potřebuje (pásky, židle, dřevěné stoličky, bloky, bolstery - speciální polštáře, které se pokládají pod tělo v jednotlivých pozicích a napomáhají k tomu, aby student nastavil své tělo do správné a přesné pozice a nebyla přetěžována páteř).

Iyengar jógu mohou cvičit úplní začátečníci, pokročilí i lidé s tělesným postižením. Tím, že Iyengar jóga propojuje tělo a mysl, pomáhá při fyzických obtížích (bolesti zad, svalů a kloubních problémech), zároveň zlepšuje stavy deprese, odbourává stres, vysoký krevní tlak a posiluje oslabený imunitní systém, ženám pomáhá od menstruačních bolestí, poporodních bolestí, stavů deprese a v období menopauzy.

Jóga je vhodná pro všechny bez ohledu na věk, zkušenosti a fyzickou zdatnost.

 

Co získáte pravidelným cvičenám Iyengar jógy

 - pružnost

 - redukci hmotnosti

 - zvýšení koncentrace a rovnováhy v těle a mysli

 - zlepšení vztahu k sobě sama i k okolí

 - psychickou i fyzickou rovnováhu a větší výdrž

- zpevnění těla a odbourání bolesti zad a kloubů, které jsou často kvůli sedavému zaměstnání v nesprávných pozicích

- zlepšíte svalový tonus

- budete mít více energie

- systematickou prací si uvědomíte a budete

   neustále překonávat sebe sama